Rekabet Kurumu, çiğ süt satmak isteyen üreticilere yem alımını zorunlu tutan sanayicilere karşı geçici tedbir kararı aldı. Başkan Birol Küle, kararlara uymayanları ‘yüksek idari para cezalarının beklediği’ uyarısında bulundu.
Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, çiğ süt aldığı üreticilere ‘süt karşılığı yem alımını zorunlu tutan’ sanayicilere yönelik tedbir kararı aldıklarını belirterek, soruşturma sürecinin devam ettiğini ve kararların yakından takip edileceğini açıkladı. Küle, “Üreticilerimizi yem kıskacına sokanları ağır para cezalarının beklediğini hatırlatmak isterim.” uyarısında bulundu.
Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle
Küle, son dönemde süt piyasasına ilişkin yoğun şikâyetler aldıklarını ifade ederek, bu şikâyetlerin bir kısmının çiğ süt fiyatlarının sanayiciler tarafından birlikte belirlenerek baskılanmasına, diğer kısmının ise üreticilerin süt satabilmek için yem alımına zorlanmasına yönelik olduğunu belirtti. İlk gruptaki şikâyetler kapsamında 44 teşebbüs hakkında, ikinci grupta ise 39 teşebbüs hakkında soruşturma başlatıldığını bildirdi.
Yapılan incelemelerde ‘süt karşılığı yem’ uygulamasının sektörde yaygınlaştığını ve üreticileri mağdur ettiğini söyleyen Küle, üreticilerin sanayiciden yem almaya zorlandığını, yeterli yem alınmadığında süt ticaretinin kesildiğini veya ödemelerin geciktirildiğini kaydetti. Rekabet Kurumu, üreticinin yem almak istemesi halinde miktar ve marka tercihi konusunda serbest bırakılması gerektiğini, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın Çiğ Süt Üretim Sözleşmesi hükümlerine uyulmasının zorunlu olduğunu hatırlattı.

Küle, tedbir kararına uyulmaması halinde Rekabetin Korunması Hakkında Kanun uyarınca yüksek idari para cezaları uygulanacağını belirterek, sürecin sonuna kadar kararlara uyumu yakından izleyeceklerini ifade etti.