Milli Emlak Genel Tebliğinde yapılan değişikliğin meralarda yapılaşmayı artırmayacağını açıklandı.

Resmi Gazetede 6 Şubat 2018 tarihinde yayımlanan “Milli Emlak Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” bazı internet sitelerinde ve gazetelerde, “Mera, yaylak ve kışlaklarda yapılaşmayı artıracak düzenleme” şeklinde yer alınca Maliye Bakanlığı bir açıklama yayınladı. Söz konusu değişikliğin meraların yapılaşmaya açılması ile ilgisi bulunmadığı belirtilerek, “Bu tebliğ ile 1.1.2003 tarihinden önce mera, yaylak ve kışlak vasfını kaybetmiş ve geri dönüşümü teknik olarak kesinlikle mümkün olmayan alanlardan, yerleşim yerleri arasında kalan kısımlara ilişkin uygulamadaki tereddütlerin giderilmesi amaçlanmıştır. Dolayısıyla bahse konu düzenlemenin, yeni mera alanlarının yapılaşmaya açılması veya mevcut yapıların kalıcı hale getirilmesiyle ilgisi bulunmamaktadır." denildi.