BLOG

“Yem giderlerini devlet sübvanse etsin”

10 Şubat 20211 dk okuma
Mehmet Şahbaz TOBB Hayvancılık Meclisi Başkanı Mehmet Şahbaz, hayvan yemi olarak kullanılan arpa ve mısır giderlerinin devlet tarafından sübvanse edilmesini istedi. Yem başta olmak üzere girdi maliyetlerindeki artış nedeniyle hayvansal üretimde fiyatların sürekli tırmanması besicileri harekete geçirdi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Hayvancılık Meclisi Başkanı Mehmet Şahbaz, yem üretiminde kullanılan arpa ve mısır giderlerinin kamu tarafından sübvanse edilmesini istedi. Adana’daki Şahbazlar Çiftliği’nin yönetim kurulu başkanı Mehmet Şahbaz, cari dış ticaret politikasının besicilere zarar verdiğini öne sürdü. Girdi fiyatlarının geçtiğimiz senede yüzde yetmişten fazla yükseldiğini söyleyen Şahbaz şunları söyledi: “Pamuk ve ayçiçek küspesi gibi ürünlerde artış yüzde 100’e yakın. Besiciler olarak asıl problemimiz girdi maliyetlerinin fazla olması. Listenin başında da yem geliyor. Kamunun destek vermesi, arpa ve mısır konusunda giderlerimizi karşılaması gerekiyor. Devlet üreticinin kayıtlı hayvanı sayısına bakarak tüm yıl boyunca arpa ve mısır konusunda sübvanse etmeli.” Şahbaz yaşanan durumun ise bunun tersi olduğunu, 1350 liradan alınan mısırın besiciye 1670 liradan satıldığını söyledi.
Etiketler
#Yem Üretimi
Haberler Kategorisindeki Yazılar
21 Kasım 20192 dk okuma

Protein kaynaklı beslenme trendi yem sektörünün önemini artırıyor

Uluslararası Sütçülük Federasyonu tarafından bu yıl Türkiye’de düzenlenen Ulusal Süt Konseyi’nde pr...

06 Nisan 20213 dk okuma

Yüzde 100 saf ayçiçeği tohumunda yerli çözüm

Marmara Üniversitesi’den girişimci akademisyenler, 15 yıla yakın süren ayçiçeği ıslah süresini 5 y...

16 Mayıs 20252 dk okuma

65 yılın en büyük kuraklığı, buğday üretimini 18,6 milyon tona düşürecek

Son 65 yılın en büyük kuraklığının yaşandığının tespitiyle Türkiye’nin 2024/25 buğday üretimi tahmini 18,6 milyon ton olarak revize edildi.