BLOG

Yem yönetmeliğinde değişiklik

06 Eylül 20221 dk okuma

Tarım ve Orman Bakanlığı yemlerin piyasaya arzı ve hayvansal yan ürünlerin kullanımına dair iki yönetmelikte değişiklik yaptı. Değişiklikler 2023 yılının Şubat ayında yürürlüğe girecek.

“Yemlerin Piyasaya Arzı ve Kullanımı Hakkında Yönetmelik” ile “İnsan Tüketimi Amacıyla Kullanılmayan Hayvansal Yan Ürünler Yönetmeliği”nde değişiklik yapıldı. Bakanlık, gıda amaçlı olmayan kedi ve köpek gibi pet hayvanlarının yemekhane ve restoran artıkları ile beslenmelerine yasal olarak izin verilmesi amacıyla her iki yönetmelikte değişiklik yaptı. Yönetmelik değişiklikleri 09.08.2022 Tarih ve 31918 sayılı Resmi Gazetede yayınlandı.

Resmi Gazetede yayınlanan yönetmeliğin metni aşağıdaki gibi:

YEMLERİN PİYASAYA ARZI VE KULLANIMI HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK

MADDE 1- 27/12/2011 tarihli ve 28155 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yemlerin Piyasaya Arzı ve

Kullanımı Hakkında Yönetmeliğin Ek-2’sinin birinci bölümünün (5) numaralı maddesi aşağıdaki şekilde

değiştirilmiştir.

“5. Gıda amaçlı olmayan hayvanların beslenmesi hariç restoran ve yemekhane artıkları,”

MADDE 2- Bu Yönetmelik yayımı tarihinden altı ay sonra yürürlüğe girer.

MADDE 3- Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.


Haberler Kategorisindeki Yazılar