Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye 2020 yılında su ürünleri ihracatında kendi rekorunu kırdı. Sektör, üç yıl içinde bu rakamı ikiye katlamayı hedefliyor.
Türkiye'den su ürünleri ihracatında 2020'de ilk kez 1 milyar doları aştı. Balıklar, kabuklu hayvanlar, yumuşakçalar ve suda yaşayan diğer omurgasız hayvanların ihracatındaki artış geçen yıl da devam etti.
2016'da 744,56 milyon, 2017'de 797,25 milyon, 2018'de 879,59 milyon, 2019'da ise 962,23 milyon olan su ürünleri ihracatı 2020'de 1 milyar doları aştı.
Su ürünlerinin en çok ihraç edildiği ülke 133,08 milyon dolar ile Hollanda oldu. Bu ülkeyi 131,9 milyon dolarla Rusya, 121,45 milyon dolarla İtalya ve 81,24 milyon dolarla Yunanistan takip ediyor.
Su Ürünleri Kooperatifleri Merkez Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Özkaya, Türkiye'nin su ürünleri yetiştiriciliğinde başlıca ihraç kalemlerinin alabalık, çupra ve levrek olduğunu söyledi.
Avrupa'ya alabalık ihracatında Türkiye'nin ilk sırada yer aldığını ve kıtanın her bölgesine balık gönderildiğini belirten Özkaya, Japonya'ya da orkinos ihraç edildiğini bildirdi.
Özkaya, yetiştiricilik yoluyla yıllık yaklaşık 400 bin ton balık üretildiği bilgisini vererek, şunları kaydetti: "Tarım ve Orman Bakanlığımızın yetiştiricilikten yıllık üretim hedefi 600 bin ton. Adana, İskenderun ve Mersin'de yeni yetiştiricilik alanları ilan edildi. Bu alanlarda üretim rakamı yükselecektir. Ayrıca, Tarım ve Orman Bakanımız Bekir Pakdemirli'nin 2023 yılında 2 milyar dolarlık su ürünleri ihracatı hedefi için de çalışmalarımız devam ediyor. "
Geçen yıl, su ürünleri ithalatı ise 143,1 milyon dolar olarak gerçekleşti.