BLOG

Hindistan dört yıl aradan sonra buğday ihracatını yeniden açtı ancak yüksek fiyatlar rekabeti sınırlıyor

11 Mayıs 20261 dk okuma

Hindistan, dört yıllık aranın ardından buğday ihracatına yeniden izin verdi. Artan stoklar ve küresel arz dengeleri kısa vadeli bir ihracat penceresi oluştururken, yüksek iç fiyatlara bağlı olarak talebin sınırlı kalması ve sadece acil alıcıların Hindistan’a yönelmesi bekleniyor.

Hindistan, üretim şokları ve iç piyasa fiyat baskıları sebebiyle 2022’de uyguladığı kısıtlamaların ardından ilk kez buğday ihracatına yeniden başladı. Yetkililer, iyileşen hasat şartları ve güçlenen stoklar doğrultusunda toplamda yaklaşık 5 milyon tonluk ihracat izni verdi.

Ticaret kaynaklarına göre ilk sevkiyatlar başlamış durumda ve Kandla Limanı’ndan Birleşik Arap Emirlikleri’ne 22.000 tonluk bir yükleme gerçekleştirildi. İşlemin ton başına yaklaşık 275 dolar FOB seviyesinde gerçekleştiği belirtiliyor.

İhracat açılımı, elverişli hava şartları sonrası üretimdeki toparlanma ve stokların güçlenmesiyle mümkün hale geldi. Ancak Hindistan buğday fiyatlarının Avustralya ve Karadeniz menşeli tedariklere kıyasla daha yüksek seviyede kalması rekabet gücünü sınırlıyor.

Küresel navlun şartları ve jeopolitik gelişmeler kısa vadeli ticaret akışlarını etkilerken, bazı acil tedarik ihtiyacı olan alıcıların maliyet dezavantajına rağmen Hindistan’a yöneldiği görülüyor.

Piyasa katılımcılarına göre Hindistan’ın kısa vadede güçlü bir ihracat ivmesi yakalaması beklenmiyor. Talebin büyük ölçüde 30–45 gün içinde hızlı teslimat ihtiyacı olan alıcılarla sınırlı kalacağı, stoklu ve daha rekabetçi fiyatlı kaynakların ise tercih edilmeye devam edeceği ifade ediliyor.


Haberler Kategorisindeki Yazılar