BLOG

“Yem giderlerini devlet sübvanse etsin”

10 Şubat 20211 dk okuma
Mehmet Şahbaz TOBB Hayvancılık Meclisi Başkanı Mehmet Şahbaz, hayvan yemi olarak kullanılan arpa ve mısır giderlerinin devlet tarafından sübvanse edilmesini istedi. Yem başta olmak üzere girdi maliyetlerindeki artış nedeniyle hayvansal üretimde fiyatların sürekli tırmanması besicileri harekete geçirdi. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Hayvancılık Meclisi Başkanı Mehmet Şahbaz, yem üretiminde kullanılan arpa ve mısır giderlerinin kamu tarafından sübvanse edilmesini istedi. Adana’daki Şahbazlar Çiftliği’nin yönetim kurulu başkanı Mehmet Şahbaz, cari dış ticaret politikasının besicilere zarar verdiğini öne sürdü. Girdi fiyatlarının geçtiğimiz senede yüzde yetmişten fazla yükseldiğini söyleyen Şahbaz şunları söyledi: “Pamuk ve ayçiçek küspesi gibi ürünlerde artış yüzde 100’e yakın. Besiciler olarak asıl problemimiz girdi maliyetlerinin fazla olması. Listenin başında da yem geliyor. Kamunun destek vermesi, arpa ve mısır konusunda giderlerimizi karşılaması gerekiyor. Devlet üreticinin kayıtlı hayvanı sayısına bakarak tüm yıl boyunca arpa ve mısır konusunda sübvanse etmeli.” Şahbaz yaşanan durumun ise bunun tersi olduğunu, 1350 liradan alınan mısırın besiciye 1670 liradan satıldığını söyledi.
Etiketler
#Yem Üretimi
Haberler Kategorisindeki Yazılar
15 Mart 20242 dk okuma

Novus, Halchemix Canada ile distribütörlük anlaşması yaptı

16 Şubat 20247 dk okuma

Değirmen sektörü yenilenebilir enerjiye yatırım yapıyor

22 Mayıs 20232 dk okuma

DSM yeni renk ölçüm aracını piyasaya sürdü